8.-10.1.2016 Liberk - Restaurace Pod Hradem; Vamberk - Na pětce; Staročeská krčma Vamberk

25.02.2016 13:25

Pozdní, skoro až noční příjezd do ubytování v Liberku. K mému překvapení je jediná vesnická hospoda nekuřácká! Ráno mám v ceně noclehu i snídani. Ta sice není příliš bohatá, ale je dostačující. Po konverzaci u snídaně s paní domácí odchárím z restaurace Pod hradem spokojen. Škoda, že mé další kroky už tudy nepovedou. Rád bych někdy vyzkoušel i běžnou denní kuchyni...

Druhý den jím pouze z vlastních zásob a těším se na neděli, kdy mám v plánu navštívit předem vyhlédnutý podnik na náměstí ve Vamberku.

Restauraci Na pětce jsem našel s přehledem, ale malinko mne zarazila cedule na dveřích, že se jedná o klub! Ale nalákán jejich internetovými stránkami kde píší, že je kuchyně otevřena nonstop vcházím dovnitř. Po usazení se od servírky dozvídám, že o víkendu se zde nevaří. Odcházím z podniku nespokojen, až naštván. Naštěstí mi ta dáma doporučila "konkurenci". Pozor na tento podnik! Je to spíš než restaurace herna, a vzhledem k tomu, že si na dveře dali ceduli soukromý klub, tak i po schválení protikuřáckého zákona se zde bude kouřit i nadále, takže pokud se zde podaří narazit na otevřenou kuchyni, tak budou mít nekuřáci smůlu.

Doporučený podnik byla Staročeská krčma Vamberk a ta se nachází kousek pod náměstím. A je to úplně jiný svět ve srovnání s tím klubem na náměstí. Prostředí je celkem stylové i s oděvem číšníka. Akorát k iluzi středověku moc neladilo současné rádio :-)

Jídelní lístek byl ve formě stočeného pergamenu, takže při jeho pročítání jsem si připadal jak biřic na rynku, čtoucí čerstvé vyhlášení panovníka o nových daních :-D  Po dotazu na denní polévku jsem si vybral mezi gulášovou a česnečkou tu druhou. Po chvíli se dozvídám, že pokud trvám na česnečce, tak budu muset chvíli čekat. Vzhledem k tomu, že jsem nikam nespěchal, tak jsem souhlasil s čekáním. Netrvalo to moc dlouho, a už jsem ji měl před sebou. S překvapením zjišťuji, že důvodem čekání bylo čekání na čerstvě opečený chléb. Servírování musím bohužel ohodnotit 10%, ale je to 10+. Chleba se nerozmáčel ani při dojídání polévky. Chuťově byla polévka naprosto vynikající, k čemuž přispěla i spousta čerstvě najemno nakrájeného česneku.

Jako hlavní chod jsem zvolil 300 gramový řízeček z krkovice. Jiní by se krkovice báli, ale já do toho šel a nelitoval jsem. Masíčko krásně šťavnaté a jen dva malinké kousky byly nerozkousatelné. K tomu jako příloha opečené brambory ve slupce.

Po dotazu jestli ta griotka na lístku je božkov nebo něco lepšího, se číšník téměř urazil, řka, že z Božkova teda rozhodně nic nemají. A opravdu, po okoštování jsem musel konstatovat, že Hanácká griotka je naprosto vynikající "výrobek" :-)

Jediné mínus tohoto vynikajícího podniku je, že topení není příliš schopné tento sklepní prostor vytopit, takže po čase se do člověka dá pocit chladu.

Diskusní téma: 8.-10.1.2016 Liberk - Restaurace Pod Hradem; Vamberk - Na pětce; Staročeská krčma Vamberk

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek