Kolem Deštného 13.-15.11.2015

24.12.2015 12:54

Výlet jsem započal obědem v podniku který se nazývá Hotel Orlice a je u konečné zastávky v obci Deštné v Orlických horách, Dal jsem tomuto podniku druhou šanci po nepovedené česnečce z minulé návštěvy.

Tentokrát se mne bohužel pokusili otrávit zkaženým uzeným masem ve cmundě po kaplicku. Nezbývá, než důrazně varovat před návštěvou tohoto podniku!!!

Večer po ubytování v Masarykově chatě na Šerlichu jsem se bohužel setkal s občas se vyskytujícím nešvarem, kdy člověk ještě jí polévku a na stole mu mezitím přistane hlavní chod. Takže při stydnoucím guláši jsem dokrmoval krapet přesolený vývar, který by při menší dávce soli byl celkem dobrý. Guláš byl již zcela v pořádku a velmi dobrý.

Druhý den jsem doufal, že někde v Deštném bude kromě Hotelu Orlice ještě něco jiného v provozu, protože už jsem neměl ani trochu náladu nechat se opět přiotrávit nějakým "jídlem". Měl jsem předem vyhlédnutý hotel v nižší části obce. Ten byl ovšem stejně jako mnoho jiných podniků mimo hlavní sezonu uzavřen. Naštěstí nedaleko byla cedule zvoucí k návštěvě jiné restaurace.

Srub Karolína se to tu jmenuje a jaká škoda, že jsem o něm nevěděl dřív. Tento je jen o nějakých 300 metrů níž než výše zmíněný hotel Orlice. Zcela a naprosto odlišné gastronomické požitky! Celý týdem meníčka včetně zákusku.

Zelná polévka s klobásou výborná a po původních obavách z řízku s domácím bramborovým salátem jsem byl naprosto nadšen. Salát byl skutečně DOMÁCÍ! Žádný prefabrikát by takto nevypadal a nechutnal! Na to, že perníkové buchty příliš nevyhledávám, tak tato byla dobrá. K čaji, který jsem si v tomto chladném počasí poručil, dodávali skutečný kousek citronu. Ne kyselinu v plastovém kalíšku. Jediným drobným zklamáním v tomto kvalitním zařízení byla horká griotka, kdy byl panák již v horké vodě.

Večer na Šerlichu, jsem hleděl do stejného lístku jako předchozí den. Jediná změna bylo datum v záhlaví. Pokrmy ale byly čerstvé, jelikož vývar tentokrát nebyl přesolen :-) Vepřový ďábelský plátek byl příjemně pikantní.

V neděli jsem si prošel v dešti malý okruh po okolí, tak jsem se do chaty přišel trochu ohřát a oschnout, než se definitivně vzdálím. Na jídelním lístku jsem si všiml, že jedno jídlo v nabídce se změnilo. Vývar napotřetí již nebyl příliš lákavou volbou, tak jsem si objednal jen "novinku", řízek naruby. Velmi zajímavé těstíčko a opět chutné.

K snídaním ve formě švédského stolu nemám nic co dodat. Výběr docela ucházející. Nicméně vzhledem k nepříliš obsáhlému jídelnímu lístku bych tady nechtěl být ubytován na delší dobu než víkend. V sezoně je třeba nabídka obsáhlejší, ale v tuto dobu bych už třetí den nevěděl co z těch pár jídel dát.