24.4-25.4.2016 Dobrošov - Jiráskova chata; Peklo; Nové Město nad Metují - Hotel Rambousek

25.08.2016 21:41

Jiráskova chata se pěkně vyjímá na okraji Orlických hor nad Náchodem a je vidět ze širokého okolí. Dá se sem dojet autem, ale já si to sem pěkně vyšlápl ze spoda od Náchodu. Přišel jsem akorát po 11 hodině, tak jsem se za výstup odměnil obědem. Začal jsem v liduprázdném podniku zelňačkou s klobásou. Vcelku dobré. Hlavním chodem byly špalíky z vepřové panenky a kuřecích prsou ve slanině a s bramborem. Chuťově výborná kombinace, ale mám malé pochybnosti, zda to skutečně byla vepřová panenka. Užíval jsem si personálu, který se točil jen kolem mne. Posléze mi to zkazila skupinka, která se v liduprázdné restauraci pídila po své rezervaci :-) K pití nabízeli rozlévanou kofolu, což mě nijak neuráží. Na rozdíl od podniků, kde na dotaz na kofolu nic neřeknou a pak za ni vydávají cokoli s colovou příchutí. Ještě než jsem odešel, tak se restaurace docela zaplnila, takže skupinka s rezervací přijít později, tak by se bez ní sice obešla, ale takto si to raději jistila. Jen mi to v ten okamžik přišlo trochu úsměvné:-)

Před večeří jsem si vyšlápl pěkný kopeček (to jsem ještě netušil co mě čeká po večeři) a tak jsem posléze pln očekávání vstoupil s malými obavami do Pekla - restaurace ve stejnojmenném údolí. Obavy byly z toho, že před lety zde mé chuťové buňky poprvé zažili orgasmus, a tak jsem se obával, jestli se to tu nezměnilo k horšímu. Úvodní zelňačka s klobásou napovídala, že to asi bude jinej zážitek. Chuťově nic moc a navíc to vypadalo, že se jim lehonce připálila. Pak ale tyto chutě přebil takovej lehce pikantní ocásek. Po tomto jsem se obával co bude následovat. Biftek se smetanovou omáčkou se zeleným pepřem. Masíčko naprosto famózní a steakový nůž se do něho zakusoval jako by s radostí a pouze vlastní vahou!!! Colová lomonáda nic moc. Jako dorážka horká čokoláda. Dobrá, jen ji trochu kazila šlehačka. Masíčka tu stále umějí, jen to ostatní je takové, ehm, jak to říct, takové průměrné až nijaké. V tomto podniku jsem stejně jako v poledne začínal sám a pak se sem natáhli lidi.

Druhý den jsem došel do Nového Města nad Metují a bez obav zamířil rovnou do Hotelu Rambousek, kde jsem před rokem večeřel s přáteli a byl vzhledem k prostředí příjemně překvapen. Při svém současném příchodu jsem zde již nebyl první. V rohu už seděly 2 důchodky. Dal jsem si z nabídky hotovek čevabčiči. To bylo trochu jiné než jsem zvyklý, ale velmi dobré. Mají jedničku s hvězdičkou za úpravu. Na hotovku pěkná a bohatá obloha. Ceny mají příznivé, tak proto sem asi na obědy chodí jen důchodci a policie. Ta sem dorazila během toho co jsem požíval mletinu a asi proto, že to tu vonělo jídlem, tak jsem je nezajímal já, ale jídelní lístek :-) Blízké oddělení asi bylo v tu chvíli bez dozoru :-)